The all-wheel-drive Carrera 4 and 4S—in both coupe and convertible forms—are the fifth through eighth 911s of the current era; they join the lineup in September at the Paris auto show. Porsche carries over as much as possible from the rear-drive 911 to the all-wheel drive Carrera 4 and 4S models. Engine outputs of 350 and 400 hp and the duo of seven-speed transmissions are unchanged, as are suspension settings. Keen fans of the 911 still will be able to pick out Carrera 4 models by the usual tells: The strip of red lighting that connects the taillights returns, as do wider rear wheel arches, flared here by 0.87 inch and housing tires 0.4 inch wider than on rear-drive models.
Versus the last-gen Carrera 4 and 4S, Porsche says that the new ones are as much as 143 pounds lighter—consistent with the weight savings for rear-wheel-drive Carrera coupes and convertibles from the previous generation to the current one. By our estimates, a 4S coupe with a manual should weigh in at a hair more than 3300 pounds while a 4S convertible with PDK will clock in at around 3500. Changes to the all-wheel-drive system itself appear to be minimal; for now, Porsche just says that the Carrera 4 and 4S come with the “latest version” of Porsche Traction Management.
This time around, in proper Audi-Quattro style, there’s a menu in the info cluster that shows how much traction each wheel is getting. The EPA already has released fuel-economy estimates for the all-wheel-drive Carreras, with the dual-clutch–equipped Carrera 4 coupe rated at 20 mpg city and 28 highway. Tech and Options for All Adaptive cruise control debuts on the 4 and 4S, but soon will be available across the 911 line. Like in the Cayenne and Panamera, the radar-based gadgetry also powers an available collision-avoidance system, which assists in braking if the computer gods anticipate a frontal collision. A sliding glass sunroof will now be available for all 911 coupes, and new 911s sold with manual transmissions and the Sport Chrono pack will automatically blip the throttle when downshifting for perfectly rev-matched swaps. The Carrera 4 and 4S arrive at dealers in February of next year.
The base Carrera 4 coupe is priced at $91,030, and at the other end of the all-wheel-drive spectrum, the Carrera 4 cabriolet is a shocking $117,530. Not only are these cars priced about $10,000 higher than their two-wheel-drive counterparts, they’re also several thousand dollars more expensive than they were in the last generation of 911. Even still, we expect the all-wheel-drive 911s to continue accounting for a third of all 911 sales. caranddriver.com
La nuova Porsche 911 (sigla di progetto 991), come da tradizione, inizia ad allargare piano piano la famiglia: dopo le coupé e cabrio (Carrera e Carrera S) e in attesa delle varianti ancora più muscolose, ecco debuttare la classica “4”. Il menu è quello noto di sempre, con la trazione integrale PTM (Porsche Traction Management) sulle quattro ruote, sebbene sempre con una prevalenza al posteriore, per non dimenticare mai che di “gt” di rango stiamo parlando.
Eccezion fatta per la trasmissione sulle quattro ruote, gli altri ingredienti restano invariati rispetto alle sorelle che scaricano tutta la grinta solo sul posteriore: dunque motore di 3,4 litri da 350 CV per la Carrera 4 e 3,8 litri per 400 CV per la 4S, entrambe sia coupé sia cabrio. Sempre come tradizione vuole, le 911 “integrali” si distingueranno per i fiancotti più torniti, poiché i passaruota posteriori sono di 2,2 cm più rigonfi e i pneumatici di un centimetro più larghi. Non poteva mancare la ormai classica fascia rossa che unisce i due fanali in coda, e che assicura anche a distanza di aver inquadrato una “4” nel mirino.
Come per le “2” anche per le 911 “4” il cambio di serie è manuale a 7 rapporti, mentre il PDK è a richiesta. La Carrera 4 copre lo 0-100 in 4,5 secondi e raggiunge i 282 km/h di velocità massima e dichiara una percorrenza media di 11,6 km/l. Di meglio fa la Carrera 4S che stacca lo 0-100 in appena 4,1 secondi, raggiunge i 299 di top speed, mentre ferma la percorrenza media sui 10,9 km/l.
Altre chicche della nuova 911 integrale sono il menu nella strumentazione che informa il guidatore di come la trazione stia effettivamente lavorando, il cruise control adattivo con funzione Safe Porsche che previene situazioni di possibile tamponamento e un inedito tetto apribile scorrevole in cristallo di grande luminosità (manderà in pensione la Targa?). Quanto ai prezzi, si parte dai 100mila 159 euro della Carrera 4 per arrivare ai 128mila 110 euro della Carrera 4S Cabrio, Iva inclusa ma esclusa la messa su strada. Tutte le versioni sono già ordinabili, le consegne avverranno entro fine anno.
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