Saturday, August 4, 2012

The Porsche 911

 
The Porsche 911 (pronounced as Nine Eleven, German: Neunelfer) is a luxury 2-door Grand Tourer made by Porsche AG of Stuttgart, Germany. It has a distinctive design, rear-engined and with independent rear suspension, an evolution of the swing axle on the Porsche 356. The engine was also air-cooled until the introduction of the Type 996 in 1998. Since its introduction in 1963, it has undergone continuous development, though the basic concept has remained little changed.

Throughout its lifetime, the 911 has been modified by private teams and by the factory itself for racing, rallying and other forms of automotive competition. It is among the most successful competition cars ever. In the mid 1970s, normally aspirated 911 Carrera RSRs won major world championship sports car races such as Targa Florio, Daytona, Sebring and Nürburgring, even against prototypes. The 911-derived 935 turbo also won the coveted 24 Hours of Le Mans in 1979.

In the 1999 international poll for the award of Car of the Century, the 911 came fifth. It is one of two in the top five that had remained continuously in production (the original Beetle remained in production until 2003), and was until 1998 the most successful surviving application of the air- (now water-) cooled opposed rear-engine layout pioneered by its original ancestor, the Volkswagen Beetle. It is one of the oldest sports coupe nameplates still in production.



1 911 nomenclature 2 Air-cooled engines (1963–1998)
2.1 Porsche 911 classic (1963–1989)
2.1.1 911 Carrera RS (1973 and 1974)
2.1.2 911 and 911S 2.7 (1974–1977)
2.1.3 911 Carrera 2.7 (1974–1975)
2.1.4 911 Carrera 3.0 (1976–1977)
2.1.5 911 Turbo (Type 930) (1975–1989)
2.1.6 911SC (1978–1983)
2.1.7 911 3.2 Carrera series (1984–1989)
2.2 964 Series (1990–1993)
2.2.1 964 Turbo (1990–1994)
2.3 993 Series (1994–1997)
2.3.1 993 Turbo (1995–1997)
3 Water-cooled engines (1998–present)
3.1 996 Series (1998–2004)
3.1.1 996 GT3 (1999–2004)
3.1.2 996 Turbo (2001–2005)
.2 997 Series (2005–2011)
3.2.1 997 Turbo
 3.2.2 997 GT3
3.2.3 997 GT3 RS
3.2.4 997 GT2
3.2.5 997 GT2 RS
3.3 991 Series (2011–)
4 911 GT1


Der Porsche 911, salopp auch „Neunelfer“, selten auch nur „Elfer“ genannt, ist der bekannteste Sportwagen von Porsche und gilt als Inbegriff dieser Marke. 

Er wurde 1963 auf der IAA in Frankfurt am Main als Nachfolger des Porsche 356 mit der Bezeichnung Porsche 901 vorgestellt. Aufgrund namensrechtlicher Forderungen von Peugeot wurde die mittlere Null durch eine Eins ersetzt, sodass der Wagen im Jahr 1964 als Porsche 911 auf den Markt kam. 

Der Porsche 911 ist ein typischer 2+2-Sitzer: zwei Sitze und zwei Notsitze. Angetrieben wird er durch einen Sechszylindermotor in Boxer-Bauweise, der sich im Heck des Wagens befindet. Diese Art des Heckmotors findet man auch in klassischen Fahrzeugen wie etwa dem VW-Käfer oder dem Porsche 356. Der Porsche 911 hat in der Regel einen Heckantrieb (Carrera), seit 1989 werden aber auch Fahrzeuge mit Allradantrieb (Carrera 4) angeboten. Das Spitzenmodell des Porsche 911 ist seit 1995 der 911 GT2, eine gewichtsoptimierte und leistunggesteigerte Version des 911-Turbo. Der Motor erfährt hier wie beim Turbo eine Aufladung mittels zweier Turbolader. Der Antrieb erfolgt im Gegensatz zum Turbo-Modell nur über die Hinterachse.


La Porsche 911 è un'autovettura sportiva prodotta dalla Porsche a partire dal 1963. È tuttora in produzione, e nel corso degli anni ha avuto molti cambiamenti. Si possono, tuttavia, distinguere due serie fondamentali: le 911 con motore raffreddato ad aria (1963-1997[1]) e le 911 "moderne" (dal 1998 ad oggi). 

Porsche 911 (произносится «девять-одиннадцать», нем. Neunelfer) — спортивный автомобиль производства германской компании Porsche. С самого начала 911 модифицировался специальными командами и самим концерном для гонок, ралли и других видов автомобильных соревнований. Самой удачной модификацией часто называется 911 Carrera RSR, выигравшая в середине 1980-х главные мировые соревнования (такие как Targa Florio, 24 часа Дайтоны, 12 часов Себринга, 24 часа Нюрбургринга). А модель 935 turbo частной команды "Кремер" в 1979 году выиграла знаменитую гонку 24 часа Ле-Мана. 




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